Peugeot RCZ la Frankfurt 2009

Autor: Oraan Mărculescu 17 mart. 2010 Prezentări

Acum doi ani a apărut sub forma unui concept atractiv, Peugeot 308 RC Z. Acum, modelul de serie ne va încânta aproape în aceeaşi formă, urmând a fi primul autoturism (în afara vanurilor comerciale) care nu va purta un indicativ din trei cifre, cu un zero la mijloc. Un user de pe Forum Peugeot a surprins acest model în toată splendoarea sa, iată primele poze ale viitorului rival al lui Audi TT.

Maşina va putea fi cumpărată începând din 2010, însă mai multe detalii vor fi făcute publice înaintea salonului german Frankfurt 2009.

RCZ, o noua felinaNoul Peugeot RCZ este un coupe cu 2+2
locuri, care intră în concurenţă directă cu deja cunoscutul
Audi TT,
maşina germană fiind deja la
a doua generaţie. Practic, RCZ este 90% similar cu precedentul
concept RC Z, apărut la Frankfurt acum 2
ani.

Din punct de vedere vizual, cele două modele este clar că vor
produce controverse aprinse printre amatorii de inedit şi frumos,
RCZ fiind oarecum avantajat de factorul prospeţime. Agresivitatea
este accentuată de spoilerul faţă, cu o fantă de aerisire
proeminentă, însă, per total, Peugeot RCZ are o alură
foarte fluidă, cu muchii rotunjite şi bosaje proeminente pentru
roţi.

Individualitatea este asigurată, normal, de „privirea” specifică
Peugeot, dar în peisaj mai intervine acoperişul, evidenţiat în
primul rând prin arcele argintii sau cromate, dar şi prin
profilarea plafonului, continuată chiar şi de luneta
spate
, caracteristică inedită pentru un model de serie
mare. Opţional, plafonul poate fi construit din fibră de carbon,
material care poate fi comandat şi pentru oglinzile laterale. Nu
pot fi trecute cu vederea jantele cu un design special, care pot
merge până la 19″, fiind oferite într-o varietate mare de
finisări.

RCZ vs TTO particularitate interesantă a lui Peugeot RCZ
este nepăsarea designerilor faţă de spaţiul interior – de exemplu,
alura atletică este accentuată de terminarea destul de bruscă a
spaţiului pentru pasageri, capota spate fiind neobişnuit de lungă
(cam ca la Peugeot 308 CC). Drept urmare, bancheta
pentru cei doi pasageri suplimentari este mai mult un fel de
strapontină
potrivită doar pentru persoane cu o
constituţie cât mai puţin voluminoasă.

Această strapontină se poate chiar şi rabata, pentru a creşte
capacitatea portbagajului – deşi valoarea standard a
acestuia, de 348 litri, este suficient de generoasă pentru bagajele
a 2 pasageri adulţi
. Care au la dispoziţie locurile din
faţă într-o ambianţă asemănătoare cu acea dintr-un Peugeot 308 (platforma modelului compact stând,
de altfel, la baza lui RCZ). Totuşi, legătura cu habitaclul maşinii
de clasă compactă este mult diminuată, deoarece RCZ
foloseşte materiale scumpe şi o finisare mult mai bună
, în
ton cu pretenţiile de individualism ale maşinii, nelipsind pielea
sau inserţiile de aluminiu.

Cockpit de 308, dar mai luxosFaţă de Peugeot 308, garda la
sol a lui lui RCZ este coborâtă cu 20 mm, iar centrul de greutate
cu 40 mm, în timp ce ecartamentul faţă este mai mare cu 54 mm, iar
cel din spate cu 72 mm, ceea ce, împreună cu setarea mai
rigidă a amortizoarelor şi arcurilor, este de natură să îi confere
lui RCZ un caracter sportiv mult mai pronunţat.

Iar sportivitatea este susţinută şi de agregatele de sub capota
faţă, toate îndeplinind normele de poluare Euro 5. Cel mai
puternic propulsor este un turbo 1.6 THP, cu două turbine, care
dezvoltă 200 CP/5.000 rpm
şi este cuplat la o cutie de
viteze manuală cu şase trepte. Suta este atinsă în 7,6 secunde, în
timp ce consumul mediu este de numai 7,1 litri/100 km, cu emisii
CO2 de 165 g/km. Pentru cei mai puţin grăbiţi va
exista şi un 1.6 turbo cu numai 156 CP
, care va putea
primi şi o cutie automată, în timp ce consumul mediu se cifrează la
6,9 litri/100 km.

Cel mai potent RCZ are 200 CPDacă Peugeot RCZ este un
coupe, nu înseamnă că nu poate fi şi economic: a treia
motorizare oferită este un diesel de 2,0 litri şi 163 CP/3.750
rpm
, care în teorie consumă numai 5,4 litri/100 km, iar
emisiile CO2 sunt de 139 g/km.

Mai multe detalii despre preţuri şi planuri de fabricaţie, cu
ocazia Salonului Auto Frankfurt 2009. Însă până atunci mai
ştim că Peugeot RCZ nu va fi construit într-o uzină
franceză, ci în Austria, de către Magna Steyr,
într-o
facilitate destinată producţiei de modele exclusiviste. Ceea ce
poate fi un indiciu referitor la cadenţa destul de redusă a unuia
dintre cei mai originali lei din ultimii ani.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide